Introducció:
De la mà de l’Ingrid
Pérez iniciem un nou
projecte a la Llar, aquest va dirigit als infants de 1 a 3 anys, també és una eina
per les mestres per tal que puguem utilitzar aquesta metodologia educativa i
alhora compartir-ho amb tots vosaltres. Volem que es reconegui la música i el
moviment com un tot, com a via d’expressió, tonificació del cos, millora del
ritme intern, escolta, flexibilitat i psicomotricitat.
Justificació:
Perquè creiem que és important barrejar
aspectes de ball juntament amb aspectes motrius ?
La psicomotricitat
Sabem que la psicomotricitat és la
capacitat que tenen els humans per coordinar, des del cervell, els moviments
generals del cos. A la Llar d’infants es treballen aspectes motrius com saltar,
córrer, reptar, fem moviments flexius, entre d’altres, però aquest projecte vol
anar més endavant, vol recollir activitats de ball i activitats motrius, amb la
finalitat de poder ajuntar-les i crear activitats més elaborades.
La importància del moviment
Els moviments que realitzem cada dia és el
reflex del que sentim, de com ens trobem i fins i tot mostra la nostra
personalitat ( és la comunicació no verbal ). Mitjançant el moviment podem
detectar qualsevol problemàtica de manera que és una eina més que tenim per
treballar amb els infants.
La importància de la música
La música és un altre vehicle d’expressió,
comunicació i activació de la intel·ligència que junt amb el moviment ens ajuda
al desenvolupament social, emocional, intel·lectual, sensorial i espiritual de
l’ésser humà. És per això que les activitats aniran sempre acompanyades de
música.
Metodologia
i objectiu:
Metodologia del projecte “ en moviment” és
motivadora, engrescadora i flexible. En alguns casos reparadora i terapèutica,
sobretot quan detectem algun infant amb alguna problemàtica.
Estarà basada en el joc, en la lliure
expressió, el moviment, i en l’atenció i
l’escolta. S’intenta fer arribar la informació d’una manera còmode i
entenedora. S’atenen les seves
necessitats i es respecta la lliure expressió i espontaneïtat de cada un dels
infants. No es jutja ni es busca la perfecció absoluta sinó l’experimentació i
gaudir del moment lliurement.
L’objectiu principal es centrarà en
desenvolupar i consolidar
- L’autoestima
- L’autocontrol
- L’autonomia
- L’autodescobriment
- Seguretat en si mateix
- Solidaritat i amistat
- Participació i col·laboració
- Sensació de benestar
- Respecte
- Superació
- Sensibilitat i gust per la bellesa
Avaluació
S’avalua cada sessió
individualment agafant com a instrument l’observació, amb aquesta farem una autoavaluació sobre si la nostra
actitud i comportament davant l’activitat és el correcte, si els nens/es estan
estimulats, si el material és engrescador i necessari, si és imprescindible.
No s’avaluen els
infants individualment sinó amb conjunt per valorar la posada en marxa de
l’activitat en aquestes edats primerenques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada