Projecte moviment



Introducció:

De la mà de l’Ingrid Pérez iniciem un nou projecte a la Llar, aquest va dirigit als infants de 1 a 3 anys, també és una eina per les mestres per tal que puguem utilitzar aquesta metodologia educativa i alhora compartir-ho amb tots vosaltres. Volem que es reconegui la música i el moviment com un tot, com a via d’expressió, tonificació del cos, millora del ritme intern, escolta, flexibilitat i psicomotricitat.



Justificació:

Perquè creiem que és important barrejar aspectes de ball juntament amb aspectes motrius ?

La psicomotricitat

Sabem que la psicomotricitat és la capacitat que tenen els humans per coordinar, des del cervell, els moviments generals del cos. A la Llar d’infants es treballen aspectes motrius com saltar, córrer, reptar, fem moviments flexius, entre d’altres, però aquest projecte vol anar més endavant, vol recollir activitats de ball i activitats motrius, amb la finalitat de poder ajuntar-les i crear activitats més elaborades.

La importància del moviment

Els moviments que realitzem cada dia és el reflex del que sentim, de com ens trobem i fins i tot mostra la nostra personalitat ( és la comunicació no verbal ). Mitjançant el moviment podem detectar qualsevol problemàtica de manera que és una eina més que tenim per treballar amb els infants.

La importància de la música

La música és un altre vehicle d’expressió, comunicació i activació de la intel·ligència que junt amb el moviment ens ajuda al desenvolupament social, emocional, intel·lectual, sensorial i espiritual de l’ésser humà. És per això que les activitats aniran sempre acompanyades de música.



Metodologia i objectiu:

Metodologia del projecte “ en moviment” és motivadora, engrescadora i flexible. En alguns casos reparadora i terapèutica, sobretot quan detectem algun infant amb alguna problemàtica.

Estarà basada en el joc, en la lliure expressió, el moviment, i  en l’atenció i l’escolta. S’intenta fer arribar la informació d’una manera còmode i entenedora. S’atenen  les seves necessitats i es respecta la lliure expressió i espontaneïtat de cada un dels infants. No es jutja ni es busca la perfecció absoluta sinó l’experimentació i gaudir del moment lliurement.

L’objectiu principal es centrarà en desenvolupar i consolidar

  • L’autoestima
  • L’autocontrol
  • L’autonomia
  • L’autodescobriment
  • Seguretat en si mateix
  • Solidaritat i amistat
  • Participació i col·laboració
  • Sensació de benestar
  • Respecte
  • Superació
  • Sensibilitat i gust per la bellesa



Avaluació

S’avalua cada sessió individualment agafant com a instrument l’observació, amb aquesta  farem una autoavaluació sobre si la nostra actitud i comportament davant l’activitat és el correcte, si els nens/es estan estimulats, si el material és engrescador i necessari, si és imprescindible.

No s’avaluen els infants individualment sinó amb conjunt per valorar la posada en marxa de l’activitat en aquestes edats primerenques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada